ມາສັງເກດນໍາກັນເບີ່ງວ່າ ສາຍເຫດໜື່ງທີ່ເຮັດໃຫ້ກົນໄກດ້ານການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດຢູ່ລາວ ເຮັດບົດບາດຂອງຕົນໄດ້
ບໍ່ເຕັມທີ່ ຊື່ງບໍ່ລວມດ້ານນະໂຍບາຍມະຫາພາກຂອງລັດ ເຊັ່ນ: ດ້ານງົບປະມານ, ດ້ານແຜນການໄລຍະຍາວ, ສີ່ງຈຸງໃຈ.
ສາຍເຫດຕົ້ນຕໍນັ້ນກໍ່ຄື: ນັກວິຊາການຂອງພວກເຮົາເຊັ່ນ: ນັກວີທະຍາສາດ, ນັກຄົ້ນຄວ້າ, ນັກປາດ ແລະ ລວມໄປເຖິງອັດສະລິຍະ ນັ້ນ ບໍ່ເຮັດບົດບາດຂອງຕົນ ກໍ່ຄື ຄວາມເອົາຈິງເອົາຈັງໃນການຄົ້ນຄວ້ານັ້ນບໍ່ມີ, ບໍ່ມີການຕໍ່ຍອດຄວາມຮູ້, ບໍ່ມີການສິດສອນທີ່ດີ ແລະ ຂາດຄວາມມັກຮັກໃນການຄົ້ນຄວ້າ.
ສະຫລຸບ, ຈື່ງເຮັດໃຫ້ການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດຍັງຕໍ່າ ແລະ ບໍ່ມີບົດບາດພໍ່ເທົ່າໃດ. ຫລື ທ່ານຄິດວ່າແນວໃດ?
Anonymous wrote:ມາສັງເກດນໍາກັນເບີ່ງວ່າ ສາຍເຫດໜື່ງທີ່ເຮັດໃຫ້ກົນໄກດ້ານການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດຢູ່ລາວ ເຮັດບົດບາດຂອງຕົນໄດ້ບໍ່ເຕັມທີ່ ຊື່ງບໍ່ລວມດ້ານນະໂຍບາຍມະຫາພາກຂອງລັດ ເຊັ່ນ: ດ້ານງົບປະມານ, ດ້ານແຜນການໄລຍະຍາວ, ສີ່ງຈຸງໃຈ.ສາຍເຫດຕົ້ນຕໍນັ້ນກໍ່ຄື: ນັກວິຊາການຂອງພວກເຮົາເຊັ່ນ: ນັກວີທະຍາສາດ, ນັກຄົ້ນຄວ້າ, ນັກປາດ ແລະ ລວມໄປເຖິງອັດສະລິຍະ ນັ້ນ ບໍ່ເຮັດບົດບາດຂອງຕົນ ກໍ່ຄື ຄວາມເອົາຈິງເອົາຈັງໃນການຄົ້ນຄວ້ານັ້ນບໍ່ມີ, ບໍ່ມີການຕໍ່ຍອດຄວາມຮູ້, ບໍ່ມີການສິດສອນທີ່ດີ ແລະ ຂາດຄວາມມັກຮັກໃນການຄົ້ນຄວ້າ. ສະຫລຸບ, ຈື່ງເຮັດໃຫ້ການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດຍັງຕໍ່າ ແລະ ບໍ່ມີບົດບາດພໍ່ເທົ່າໃດ. ຫລື ທ່ານຄິດວ່າແນວໃດ?
ຈະໃຫ້ເພິ່ນເຮັດບົດບາດຂອງເພິ່ນ, ເອົາຈິງເອົາຈັງໃນກາຄົ້ນຄ້ວາ, ຈະມີການຕໍ່ຍອດຄວາມຮູ້, ມີການ
ສິດສອນທີ່ດີ ແລະຈະມີຄວາມມັກຮັກໃນການຄົ້ນຄ້ວາໄດ້ແນວໃດ ເພາະ ດຣ. ແລະ ສຈ. ລ້ວນແລ້ວກໍ
ໄດ້ມາຈາກການຍົກລະດັບໃຫ້ກັນເອງ, ແລະສ່ວນມາກແມ່ນເປັນ ດຣ. ແລະ ສຈ. ທາງດ້ານທິດສະດີ
ທັງນັ້ນ.
ສາຍເຫດອັນຜິດພາດຫລາຍ ກໍ່ແມ່ນວ່າ ລັດຖະບານຕົວະໃຫ້ປະຊາຊົນຫລົງໂຕເອງຈົນເກີນໄປ ເລີຍຄິດວ່າໂຕເອງດີເລີດ ເລີຍບໍ່ຍອມຮຽນຮູ້ ແລະສຶກສາເອົາເອົານໍາໂລກຜູ້ທີ່ເຂົາຈະເລີນແລ້ວ ຄິດວ່າໂຕເອງເກ່ງແລະສະຫລາດສອ່ງໃສຢູ່ຕລອດເວລາ
Anonymous wrote:ສາຍເຫດອັນຜິດພາດຫລາຍ ກໍ່ແມ່ນວ່າ ລັດຖະບານຕົວະໃຫ້ປະຊາຊົນຫລົງໂຕເອງຈົນເກີນໄປ ເລີຍຄິດວ່າໂຕເອງດີເລີດ ເລີຍບໍ່ຍອມຮຽນຮູ້ ແລະສຶກສາເອົາເອົານໍາໂລກຜູ້ທີ່ເຂົາຈະເລີນແລ້ວ ຄິດວ່າໂຕເອງເກ່ງແລະສະຫລາດສອ່ງໃສຢູ່ຕລອດເວລາ
ເຫັນດີຢ່າງຫຍິ່ງ
ອີກສາຍເຫດໜື່ງ ຍອ້ນ 1.ຖື່ສຳຄັນເອົາແຕ່ດ້ານບໍລິຫານໂພດ(ຜູ້ໃດໄດ້ນັ່ງຢູ່ຫອ້ງການບໍລິຫານແລ້ວວ່າໂຕເອງເປັນນາຍໝົດ)
2. ຖື່ເບົ່າດ້ານວິ ຊາການ ບໍ່ສົ່ງເສີມຕໍ່ຍອດໃຫ້ພວກນັກວິຊາການ(ຖ້າຂາດນັກວິຊາການທີຊຳນານງານແນ່ນອນຈະພັດທະນາດ້ານອຸດສະຫະກຳໄດ້ຍາກ)
ນັກວິຊາການ ສາມາດເຮັດໜ້າທີແທ່ນຜູ້ບໍລິຫານໄດ້ ແຕ່ ຜູ້ບໍລິຫານ ທີ່ບໍ່ໄດ້ຜ່ານວິຊາການຈະມາເຮັດແທ່ນນັກວິຊາການບໍ່ໄດ້
ປະເທດທີພັດທະນາແລ້ວຈະຖື່ນັກວິຊາການເປັນສຳຄັນເພືອຂັບເຄືອນເສດຖະກິດແລະພາກອຸດສະຫະກຳ ກໍ່ຄື່ດັ່ງເຫັນກັນຢູ່ທຸກວັນນີ້ ປະເທດເຮົາມີສີ້ນຄາ ອັນເດີແດ່ ພໍໄປສູ ຕ່າງປະເທດ ປະເທດະລິດບໍ່ໄດ້ ກໍ່ຍ້ອນຂາດ ນັກວິຊາການ ທີຈະສາມາດຜະລິດຜະລິະພັນທີມີຄຸນະພາບເຮັດນາປູກເຂົ້າກໍ່ເຮັດຕາມມີຕາມເກີດ ໂດຍບໍ່ມີການນຳໃຊ້ນັກວິຊາການເຂົ້າຊວຍ ຈື່ງບໍ່ມີເຂົ້າສົ່ງອອກຄື່ ບັນດາປະເທດເພື່ອນບ້ານຂອງເຮົາ
ລັດຖະບານ ສ້າງຄ່ານິຍົມທີ່ຜິດໃຫ້ກັບຄົນໃນສັງຄົມຫລາກຫລາຍຮູບແບບ ຕອນຮຽນກໍ່ຈ້າງເຂົ້າ ເຂົ້າໄປແລ້ວຢາກໄດ້ຄະແນນດີ ກໍ່ຈ້າງອາຈານອີກ ຈົບໄປບໍ່ໄດ້ຫຍັງໄດ້ແຕ່ໃບປະກາດ ຫລື ເຈ້ຍກະດາດສອງແຜ່ນ ກ່ອນຊີໄດ້ເຮັດວຽກກໍ່ຈ້າງເຂົ້າ ຫລື ເຂົ້າໄປເຮັດວຽກໄດ້ຍ້ອນມີເສັ້ນສາຍ ເຮັດວຽກຫຍັງກາບໍ່ເປັນ ແຕ່ສີ່ງທີ່ເຮັດເປັນ ກໍ່ືການສໍ້ຫລາດບັງຫລວງ ເພາະມີຜູ້ໃຫ່ຍເພີ່ມພາເຮັດ ປະສິດທິພາບ ປະສິດທິຜົນໃນຖັນແຖວພະນັກງານລັດແມ່ນຕຳຫລາຍ
ບັກປອບມຶງເອີຍ ປະຊາຊົນລາວບໍ່ໄດ້ຫຼົງໂຕເອງ ປະຊາຊົນລາວບໍ່ເຄີຍຄິດວ່າໂຕເອງດີເລີດ(ເຖິງແມ່ນວ່າລັດຖະບານມາຕົວະກໍ່ຕາມ) ມີແຕ່ລັດຖະບານເທົ່ານັ້ນທີ່ຫຼົງໂຕເອງ
ໃຜໆກໍ່ຢາກສຶກສາຮຽນຮູ້ຄືກັນ ພຽງແຕ່ມັນບໍ່ມີໂອກາດເທົ່ານັ້ນ ຊຶ່ງສາເຫດຫຼັກກໍ່ແມ່ນ ເງິນ ໂຕດຽວນັ້ນລະ
ມຶງຢ່າມາວິຈານປະຊາຊົນລາວແບບນີ້ ຖ້າມຶງຍັງແມ່ນຄົນລາວ
ເວົ້າງ່າຍໆ ແມ່ນນັກຮຽນຊື້ເກຣດນຳອາຈານ. ໄດ້ຂ່າວວ່າເວລາເສັງແລ້ວ ແຕ່ລະເທື່ອ ອາຈານຈະໂທຫານັກຮຽນເລີຍ ເພື່ອຕໍ່ລອງເລື່ອງເກຣດ- ຢາກໄດ້ ເອ ກະຕ້ອງຈ່າຍ 5 ແສນ, ຢາກໄດ້ ບີ 4 ແສນ ແລະ ອື່ນໆ. ອັນນີ້ເປັນມະເລັງຮ້າຍຂອງສັງຄົມ
ເວລານັກສຶກສາເຫລົ່ານີ້ຈົບໄປ ແລະ ເຂົ້າເຮັດວຽກນຳລັດ ກໍ່ມີທັດສະນະແບບເກົ່າ ຄື ຕ້ອງເກັບກ່ຽວເອົາຄືນ- ກອບໂກຍໃຫ້ຫລາຍທີ່ສຸດ