ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.
ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບ
ໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບ
ແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ
ຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ?
ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ.
ສັງຄະລີວັດ. wrote:ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ? ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ.
Solution: Mak phao 4 for 80 kip
Mak nao 1 for 1 kip
Mak kok 95 for 19 kip
That is 100 fruits for 100 kip
ແມ່ນເລກໂຈດ ປ.5 ປ.6 ກ່ອນ 75 ແທ້ບໍ່? ເອົາ Math calculator ມາຄິໄລ່ກໍບໍ່ອອກ.
ແມ່ນເຈົ້າເອົາເລກນີ້ມາແຕ່ໃສ? ເຈົ້າສະເຫຼີຍໃຫ້ຳດ້ບໍ່?
ເລກໂຈດ ເກົາຫຼີເໜືອ ສຳລັບເດັກນ້ອຍປໍ5
ມີລູກປືນ 100 ລູກ ຍິງ ພວກຝ່າຝືນ ຕາຍ 50ຄົນ ຍິງທະຫານ ອາເມຣິກາ 12ຄົນ ສ່ວນເຫຼືອແມ່ນຍິງທະຫານເກົາຫຼີໃຕ້
ຖາມວ່າ ລູກປືນທີ່ເຫຼືອ ມີເທົ່າໃດ ຖ້າຍິງພວກຝ່າຝືນ 2ລູກ ຕໍ່ 5ຄົນ ແລ້ວຝັງທັງເປັນ ສ່ວນທະຫານ ອາເມຣິກາ 2ຄົນຕໍ່ລູກ
Anonymous wrote:ສັງຄະລີວັດ. wrote:ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ? ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ. Solution: Mak phao 4 for 80 kip Mak nao 1 for 1 kip Mak kok 95 for 19 kipThat is 100 fruits for 100 kip
Wow! Excellent. How did you get it? Can you explain?
Fruits: 4+1+95 = 100.
money: 80+1+19 = 100.
Other possibility:
Mp=0
Mn=100
Mk=0
ນາຍຄຣູຣະບອບເກົ່າຟຸມເຟືອຍສະໝອງເດັກນ້ອຍຫລາຍເກີນໄປ, ສົມຜົນ 3 ຕົວລັບແບບນີ້
ຄວນໄປຖາມນັກສຶກສາມະຫາວິທະຍາໄລພຸ້ນນະ ບໍ່ແມ່ນສໍາລັບນັກຮຽນປະຖົມສຶກສາ.
ຍ້ອນເຫດນີ້ລະ ທ່ານພູມີ ວົງວິຈິດ ຈຶ່ງເວົ້າວ່າຣະບົບການສຶກສາໃນຣະບອບເກົ່າຫລ້າຫລັງ
ບໍ່ມີລັກສະນະຊາດ ວິທະຍາສາດ ແລະມະຫາຊົນ.
Anonymous wrote:ນາຍຄຣູຣະບອບເກົ່າຟຸມເຟືອຍສະໝອງເດັກນ້ອຍຫລາຍເກີນໄປ, ສົມຜົນ 3 ຕົວລັບແບບນີ້ຄວນໄປຖາມນັກສຶກສາມະຫາວິທະຍາໄລພຸ້ນນະ ບໍ່ແມ່ນສໍາລັບນັກຮຽນປະຖົມສຶກສາ.ຍ້ອນເຫດນີ້ລະ ທ່ານພູມີ ວົງວິຈິດ ຈຶ່ງເວົ້າວ່າຣະບົບການສຶກສາໃນຣະບອບເກົ່າຫລ້າຫລັງບໍ່ມີລັກສະນະຊາດ ວິທະຍາສາດ ແລະມະຫາຊົນ.
ປີ 1975 ຫາ 1985, ສິບປີເຕັມໆ,ຖ້າບໍ່ມີນັກສຶກສາປັນາຍຊົນແລະນັກຊີວະການທາງດ້ານການທູດ, ການຕ່າງປະເທດ, ການເງິນ,
ອຸດສາຫະກັມ ການຄ້າ, ສາທາຣະນະສຸຂ, ໂຍທາ ແລະ ກະສິກັມແລະປ່າໄມ້ ຂອງອະດີດຣາຊະການຂອງຝ່າຍວຽງຈັນ ຄິດວ່າ ຣັຖະບານ
ສປປລ ຄົງໄປບໍ່ລອດເພາະບໍ່ມີປັນຍາຊົນແລະນັກວິຊາການຈາກຄົນຂອງ 3 ແຂວງປົດປອຍເກົ່າ. ຖ້າ ພູມີວົງວິຈິດ ໄດ້ເວົ້າວ່າຣະບົບ
ການສຶກສາຂອງຣະບອບເກົ່າຫລ້າຫລັງບໍ່ມີຫລັກສນະຊາດແລະມະຫາຊົນນັ້ນ ແມ່ນ ພູມີວົງວິຈິດເປັນຜູ່ທີ່ມີການສຶກສາທີ່ຫລ້າຫລັງ
ບໍ່ມີວິທະຍາສາດແລະມະຫາຊົນໃນສ່ວນຕົວຂອງຜູ້ກ່ຽວເອງ, ດັ່ງທີ່ເຫັນຢ່າງສັດແຈ້ງກັບການປ່ຽນແປງພະຍັນຊະນະລາວ, ຈົນເປັນ
ເຫດໃຫ້ພາສາລາວຕ້ອງຫລ້າຫລັງແລະບໍ່ມີຄຸນະພາບທຽບເທົ່າກັບພາສາສາກົນໃນທຸກວັນນີ້. ເຫັນໆກັນຢູ່ ນັກຮຽນນັກສຶກສາຂອງ
ສປປລ ບໍ່ຮູ້ຮອດສັບໃດເປັນພາສາລາວ ສັບໃດເປັນພາສາໄທ, ຫລາຍໆຄັ້ງທີ່ເຫັນຄົນລາວມາດ່າມາຖຽງກັນວ່າ ຄົນລາວເຫີ່ເອົາສັບ
ພາສາໄທມາໃຊ້ ທັງທສັບນັ້ນໆລ້ວນແລ້ວແຕ່ເປັນພາສາລາວແລະໄທໄດ້ຮວ່ມກັນໃຊ້ມາເປັນຮ້ອຍປີພັນປີຜ່ານມາແລ້ວ. ແມ່ນໃຜ
ບໍ່ມີລັກສນະຊາດ ແລະວິທະຍາສາດກັນແທ້? ເບິ່ງແຕ່ການຂຽນແລະເວົ້າພາສາລາວຂອງຄົນລາວໃນ ສປປລ ແດ່ ເອົາແຕ່ຜູ່ຈະເວົ້າ
ເອົາແຕ່ຜູ່ຈະຂຽນແບບບໍ່ມີຫລັກບໍ່ມີກົດເກນ ພາກັນເວົ້າແລະຂຽນຕະພຶດຕະພືໄປ ແບບນີ້ເບາະທີ່ທ່ານເອີ້ນວ່າມີລັກສນະຊາດແລະ
ວິທະຍາສາດ? ຂັ້ນວ່າພາສາຊາດຂອງຊາດຕົນເອງຍັງບໍ່ມີການເວົ້າແລະຂຽນຢູ່ໃນກົດວິນັຍຂອງຫລັດວັຍະກອນ ແລ້ວວິຊາອື່ນໆເດ
ຈະບໍ່ຮ້າຍກ່ອນພາສາຊາດຂອງຕົນເອງເບາະ?
Anonymous wrote:Anonymous wrote:ນາຍຄຣູຣະບອບເກົ່າຟຸມເຟືອຍສະໝອງເດັກນ້ອຍຫລາຍເກີນໄປ, ສົມຜົນ 3 ຕົວລັບແບບນີ້ຄວນໄປຖາມນັກສຶກສາມະຫາວິທະຍາໄລພຸ້ນນະ ບໍ່ແມ່ນສໍາລັບນັກຮຽນປະຖົມສຶກສາ.ຍ້ອນເຫດນີ້ລະ ທ່ານພູມີ ວົງວິຈິດ ຈຶ່ງເວົ້າວ່າຣະບົບການສຶກສາໃນຣະບອບເກົ່າຫລ້າຫລັງບໍ່ມີລັກສະນະຊາດ ວິທະຍາສາດ ແລະມະຫາຊົນ. ປີ 1975 ຫາ 1985, ສິບປີເຕັມໆ,ຖ້າບໍ່ມີນັກສຶກສາປັນາຍຊົນແລະນັກຊີວະການທາງດ້ານການທູດ, ການຕ່າງປະເທດ, ການເງິນ,ອຸດສາຫະກັມ ການຄ້າ, ສາທາຣະນະສຸຂ, ໂຍທາ ແລະ ກະສິກັມແລະປ່າໄມ້ ຂອງອະດີດຣາຊະການຂອງຝ່າຍວຽງຈັນ ຄິດວ່າ ຣັຖະບານສປປລ ຄົງໄປບໍ່ລອດເພາະບໍ່ມີປັນຍາຊົນແລະນັກວິຊາການຈາກຄົນຂອງ 3 ແຂວງປົດປອຍເກົ່າ. ຖ້າ ພູມີວົງວິຈິດ ໄດ້ເວົ້າວ່າຣະບົບການສຶກສາຂອງຣະບອບເກົ່າຫລ້າຫລັງບໍ່ມີຫລັກສນະຊາດແລະມະຫາຊົນນັ້ນ ແມ່ນ ພູມີວົງວິຈິດເປັນຜູ່ທີ່ມີການສຶກສາທີ່ຫລ້າຫລັງບໍ່ມີວິທະຍາສາດແລະມະຫາຊົນໃນສ່ວນຕົວຂອງຜູ້ກ່ຽວເອງ, ດັ່ງທີ່ເຫັນຢ່າງສັດແຈ້ງກັບການປ່ຽນແປງພະຍັນຊະນະລາວ, ຈົນເປັນເຫດໃຫ້ພາສາລາວຕ້ອງຫລ້າຫລັງແລະບໍ່ມີຄຸນະພາບທຽບເທົ່າກັບພາສາສາກົນໃນທຸກວັນນີ້. ເຫັນໆກັນຢູ່ ນັກຮຽນນັກສຶກສາຂອງສປປລ ບໍ່ຮູ້ຮອດສັບໃດເປັນພາສາລາວ ສັບໃດເປັນພາສາໄທ, ຫລາຍໆຄັ້ງທີ່ເຫັນຄົນລາວມາດ່າມາຖຽງກັນວ່າ ຄົນລາວເຫີ່ເອົາສັບ ພາສາໄທມາໃຊ້ ທັງທສັບນັ້ນໆລ້ວນແລ້ວແຕ່ເປັນພາສາລາວແລະໄທໄດ້ຮວ່ມກັນໃຊ້ມາເປັນຮ້ອຍປີພັນປີຜ່ານມາແລ້ວ. ແມ່ນໃຜບໍ່ມີລັກສນະຊາດ ແລະວິທະຍາສາດກັນແທ້? ເບິ່ງແຕ່ການຂຽນແລະເວົ້າພາສາລາວຂອງຄົນລາວໃນ ສປປລ ແດ່ ເອົາແຕ່ຜູ່ຈະເວົ້າເອົາແຕ່ຜູ່ຈະຂຽນແບບບໍ່ມີຫລັກບໍ່ມີກົດເກນ ພາກັນເວົ້າແລະຂຽນຕະພຶດຕະພືໄປ ແບບນີ້ເບາະທີ່ທ່ານເອີ້ນວ່າມີລັກສນະຊາດແລະວິທະຍາສາດ? ຂັ້ນວ່າພາສາຊາດຂອງຊາດຕົນເອງຍັງບໍ່ມີການເວົ້າແລະຂຽນຢູ່ໃນກົດວິນັຍຂອງຫລັດວັຍະກອນ ແລ້ວວິຊາອື່ນໆເດຈະບໍ່ຮ້າຍກ່ອນພາສາຊາດຂອງຕົນເອງເບາະ?
ຂ້າລາຊະການຝ່າຍວຽງຈັນກໍ່ຍັງມີບົດບາດຢູ່ ເຖິງວ່າບາງຄົນຈະອອກກິນເບັ້ຽບໍານານແລ້ວເພິ່ນກໍ່ຍັງເອີ້ນໃຊ້ຢູ່
Maybe Mr. Thong sing cannot solve it
Anonymous wrote:ສັງຄະລີວັດ. wrote:ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ? ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ. Maybe Mr. Thong sing cannot solve it
ເພິ່ນເຄີຍເປັນຜູ່ອໍານວຍການໂຮງຮຽນ ແນ່ນອນຕ້ອງມີຄວາມສາມາດສູງ ແລະອີກຢ່າງ
ເພິ່ນກໍ່ເຄີຍຜ່ານໂຮງຮຽນທິດສະດີລົງເລິກການເມືອງມາແລ້ວເດີຈະບອກໃຫ້.
X =ໝາກພ້າວ
y=ໝາກນາວ
z=ໝາກກອກ
ໝາກໄມ້ຈ້ອງເປັນຂຳນວນຸ້ວນເທົ່ານັ້ນ
20x+y+z/5=100 (1)
x+y+z=100 (2) ເອົົາ ລົບກັນ
19x-4z/5=0
95x=4z
x/z=4/95
ດັ່ງນັ້ນມີຄຳຕອບຄື
x=4, z=95 and y=1 will only fit this equation the rest can also be reasonable.
Please do not over proud of living in advanced country and look down Laos people. many of Lao people living in Laos are very clever but not me I am moron.
ເຮັດວິທີນີ້ແມ່ນວິທີເລກຂອງ ປ.5 ແລະ ປ.6 ກ່ອນ 75:
1. ກ່ອນອື່ນໝົດແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກກອກ:
ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍ ມາຄູນໃຫ້ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ແລ້ວມາລົບໃຫ້
ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ອີກເທື່ອໜຶ່ງ:
(20x5)-(5)=95 ------>ຈຳນວນຂອງໝາກກອກທັງໝົດ.
2. ຕໍ່ມາແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກພ້າວ:
ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍມາຄູນໃຫ້ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ແລ້ວມາລົບໃຫ້
ລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍ ແລະມາຫານໃຫ້ລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍອີກເທື່ອໜຶ່ງ:
(20x5)-(20)=80 ແລ້ວເອົາ 80/20= 4 ------->ຈຳນວນໝາກພ້າວທັງໝົດ.
3. ສຸດທ້າຍແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກນາວ:
ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍມາຄູນໃຫ້ໝາກກອກຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ກີບ ແລ້ວ
ມາລົບໃຫ້ ຈຳຈວນໝາກພ້າວແລະໝາກກອກປະສົມເຂົ້າກັນ:
(20x5) - (95+4)=1 ------->ຈຳນວນໝາກນາວທັງໝົດ.
ໝາກພ້າວ: 4 ໜ່ວຍ x 20 ກີບ = 80 ກີບ.
ໝາກນາວ: 1 ໜ່ວຍ x 1 ກີບ = 1 ກີບ.
ໝາກກອກ: 95 ໜ່ວຍ / 5 = 19 ກີບ.
ລວມ: ____ ____
100 ໜ່ວຍ. 100 ກີບ.
ແກ້ວຢູ່ຖ້ຳ 3009 ໜ່ວຍ
ນົກອ້ຽງຄາບ 5
ສາລິກາຄາບ 4
ນົກອິນຊີຄາບ 9
ຍັງເຫຼືອແກ້ວເທົ່າໃດ?
ອັນນີ້ເປັນເລກຂອງໂຮງຮຽນປາລີກ່ອນ 75 ຄືກັນ ແຕ່ເປັນເລກແບບທີ່ສອບກັນທາງສມອງ.
ພາກັນມາສເລີຍເບິ່ງດູລູກຫລານເອີຍ!
Anonymous wrote:ແກ້ວຢູ່ຖ້ຳ 3009 ໜ່ວຍນົກອ້ຽງຄາບ 5ສາລິກາຄາບ 4ນົກອິນຊີຄາບ 9ຍັງເຫຼືອແກ້ວເທົ່າໃດ?ອັນນີ້ເປັນເລກຂອງໂຮງຮຽນປາລີກ່ອນ 75 ຄືກັນ ແຕ່ເປັນເລກແບບທີ່ສອບກັນທາງສມອງ.ພາກັນມາສເລີຍເບິ່ງດູລູກຫລານເອີຍ!
* ມັນກະຍັງເຫຼືອແກ້ວ 3009-ໜ່ວຍ ຢູ່ໃນຖ້ຳຄືເກົ່າ-ຫັ້ນລະ
'' ເພາະວ່າພວກນົກນັ້ນຄາບຢູ່ໃນຖ້ຳ ບໍ່ໃດ້ກືນກີນຫຼືຄາບບີນໜີ..? ''
ຄືກັນກັບຄວາຍ 100.ໂຕ
ຄວາຍແມ່ 58.ໂຕ, ຄວາຍນ້ອຍ 32.ໂຕແລະ ຄວາຍຜູ້ 10.ໂຕ
* ໂຕຜູ້ແລະໂຕແມ່ ພາກັນພັງປະຕຸໜີອອກໄປ...!
* ຖາມວ່າຍັງຄວາຍທັງໝົດຈັກໂຕ ທີ່ເຫຼືອໃນຄອກ..?
( ລູກສິດພັດຊື່... ພາກັນນັບນິ້ວມືນິ້ວຕີນແລ້ວຂຽນຜົນສົ່ງໃຫ້ຄຣູ ຜົນ-ຄືກັນທຸກຄົນ)
ບ໋ະ...ພວກເຈົ້ານີ້ ປຶກໝົດຫ້ອງແທ້-ໆ ເດ..!!!?
ມັນຊີ່ຍັງເຫຼືອຄວາຍນ້ອຍຈັ່ງໃດ, ມັນກໍແຫ່ນຳກົ້ນພໍ່ແມ່ມັນໄປຈົນກ້ຽງຄອກ-ຫັ້ນລະບໍ..! '' ລູກສິດ..?????????? ''
ວ່າກັນວ່າມີພຽງວິຊາເລກເທົ່ານັ້ນທີ່ຊື້ໝາກໂມຕັ້ງ 100 ໜ່ວຍແຕ່ບໍ່ມີໃຜສົງໃສວ່າສິຊື້ໄປເຮັດຫຍັງ ຫຼາຍປານນັ້ນ?
ຖ້າແມ່ນຂ້ອຍ ຂ້ອຍຈະຊື້ ໝາກນາວ 100 ໜ່ວຍ
ກະແນວບໍ່ມີຄົນລະບຸວ່າຂ້ອຍຕ້ອງຊື້ຄົບທຸກປະເພດ
ຈົບ
Anonymous wrote:ສັງຄະລີວັດ. wrote:ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ? ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ. ເຮັດວິທີນີ້ແມ່ນວິທີເລກຂອງ ປ.5 ແລະ ປ.6 ກ່ອນ 75: 1. ກ່ອນອື່ນໝົດແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກກອກ:ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍ ມາຄູນໃຫ້ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ແລ້ວມາລົບໃຫ້ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ອີກເທື່ອໜຶ່ງ:(20x5)-(5)=95 ------>ຈຳນວນຂອງໝາກກອກທັງໝົດ. 2. ຕໍ່ມາແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກພ້າວ:ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍມາຄູນໃຫ້ຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບ ແລ້ວມາລົບໃຫ້ລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍ ແລະມາຫານໃຫ້ລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍອີກເທື່ອໜຶ່ງ:(20x5)-(20)=80 ແລ້ວເອົາ 80/20= 4 ------->ຈຳນວນໝາກພ້າວທັງໝົດ. 3. ສຸດທ້າຍແມ່ນຊອກຫາຈຳນວນໝາກນາວ:ເອົາລາຄາໝາກພ້າວ 20 ກີບຕໍ່ໜ່ວຍມາຄູນໃຫ້ໝາກກອກຈຳນວນໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ກີບ ແລ້ວມາລົບໃຫ້ ຈຳຈວນໝາກພ້າວແລະໝາກກອກປະສົມເຂົ້າກັນ:(20x5) - (95+4)=1 ------->ຈຳນວນໝາກນາວທັງໝົດ. ໝາກພ້າວ: 4 ໜ່ວຍ x 20 ກີບ = 80 ກີບ.ໝາກນາວ: 1 ໜ່ວຍ x 1 ກີບ = 1 ກີບ.ໝາກກອກ: 95 ໜ່ວຍ / 5 = 19 ກີບ.ລວມ: ____ ____ 100 ໜ່ວຍ. 100 ກີບ.
ເລກໂຈດອັນນີ້ລະທີ່ຂ້ອຍເຄີຍເອົາໃຫ້ລູກສາວຂອງນ້ອງຊາຍພໍ່ຕູ້ຂອ້ຍທີ່ມາແຕ່ຊຳເໜືອ ມາເປັນອາຈານ
ສອນເລກຢູ່ ມ.1 ທີ່ວິທະຍາໄລວຽງຈັນ ໃນປີ 1976 ເຮັດລອງເບິ່ງ. ເພິ່ນຖາມວ່າເອົາເລກນີ້ມາແຕ່ໃສ ແລະ
ເປັນເລກຊັ້ນໃດກັນແທ້? ຂ້ອຍບອກເພິ່ນວ່າ ເປັນເລກ ປ.5 ປ.6, ເພິ່ນວ່າເພິ່ນບໍ່ເຄີຍເຫັນເລກແບບນີ້
ມາກ່ອນເລີຍ ແລະກໍຕໍ່ວ່າຂ້ອຍວ່າເອົາເລກຊັ້ນອຸດົມມາໃຫ້ເຮັດ. ຂ້ອຍເລີຍຖາມເພິ່ນຄືນວ່າ ເລກຊັ້ນອຸດົມ
ຢູ່ເຂດປົດປ່ອຍ ແມ່ນເປັນເລກແບບນີ້ຫວາ? ບາດເລກຊັ້ນອຸດົມຫລື ມໍປາຍຢູ່ທາງວຽງຈັນພີ້ເປັນເລກທັນ
ສະໄໝ ຫລືເອີ້ນຕາມພາສາຝຣັ່ງວ່າ ມັດ ໂມແດກ (Math Moderne). ເພິ່ນກໍຕອບຂ້ອຍກັບມາວ່າ: ກັນ
ໄດ້ຍິນແຕ່ລູກສິດຖາມວ່າ: ອາຈານ ຄືເອົາແຕ່ເລກເສດສ່ວນ ປ.5 ປ.6 ມາສອນພວກນ້ອງ ຄືບໍ່ເຫັນເອົາ
ມັດໂມແດກມາສອນ ເພາະຫ້ອງທີ່ອາຈານສອນນີ້ບໍ່ແມ່ນ ປ.5 ປ.6 ແຕ່ວ່າເປັນມໍຕົ້ນແລ້ວ?
ພີ່ນ້ອງຂ້ອຍທີ່ເປັນອາຈານສອນເລກມາແຕ່ຊຳເໜືອ ສອນຢູ່ ມ.1 ລີເຊວຽງຈັນ ໄດ້ສອງໄຕຣມາດກໍຍ່າງ
ຮ້ອງໄຫ້ອອກມາຟ້ອງພໍ່ຜູ່ທີ່ເປັນຫົວໜ້າກຳມະບານໃນປີ 1976 ທີ່ວຽງຈັນນັ້ນເອງ ວ່າຖືກລູກສິດສໍ້ເລື່ອງ
ເລກ ແລະລາວເທື່ອພວກລູກສິດເຂົາກໍພາກັນເວົ້າພາສາຝຣັ່ງໃສ່ກັນແລ້ວກໍພາກັນຫົວແລະທຸກຄົນກໍຖີ້ມ
ແສງຕາມາຫາຕົນເອງ ອົດບໍ່ໄດ້ຈຶ່ງຍ່າງອອກຈາກການເປັນອາຈານສອນເລກ. ຫລັງຈາກນັ້ນກໍກັບຄືນໄປ
ຊຳເໜືອແລະກໍສ້າງຄອບຄົວຢູ່ພຸ້ນເລີຍ. ບໍ່ໄດ້ຂ່າວຄາວເພິ່ນຕັ້ງແຕ່ 76 ພຸ້ນມາ ເພາະຂ້ອຍກໍໜີອອກຈາກ
ລາວຕັ້ງແຕ່ພຸ້ນຄືກັນ.
ຂອບໃຈຫລາຍໆເດີທ່ານທີ່ສະລະເວລາຂຽນນິທານກ້ອມຕະລົກມາໃຫ້ອ່ານ, ຄຸນສົມບັດຂອງອາຈານ
ສອນມັດທະຍົມຕົ້ນ ຢ່າງນ້ອຍຕ້ອງຈົບຊັ້ນສູງ(ປະລິນຍາຕີ)ມາຈາກປະເທດສັງຄົມນິຍົມຢູໂຣບ ແຕ່ອາດ
ຈະເປັນຍ້ອນວ່າເລກທີ່ທ່ານຖາມເພິ່ນນັ້ນເປັນເລກນາຍທຶນຈັກກະພັດ ເພິ່ນຈຶ່ງບໍ່ຕອບທ່ານ ຖ້າທ່ານຖາມ
ເພິ່ນໃຫ້ຖືກລັກສະນະຊາດ ລັກສະນະເພິ່ມພູນຜະລິດຜົນ ລັກສະນະຕໍ່ສູ້ຕ້ານຈັກກະພັດເພິ່ນອາດຈະ
ຕອບເຈົ້າໄດ້.
Anonymous wrote:ຂອບໃຈຫລາຍໆເດີທ່ານທີ່ສະລະເວລາຂຽນນິທານກ້ອມຕະລົກມາໃຫ້ອ່ານ, ຄຸນສົມບັດຂອງອາຈານສອນມັດທະຍົມຕົ້ນ ຢ່າງນ້ອຍຕ້ອງຈົບຊັ້ນສູງ(ປະລິນຍາຕີ)ມາຈາກປະເທດສັງຄົມນິຍົມຢູໂຣບ ແຕ່ອາດຈະເປັນຍ້ອນວ່າເລກທີ່ທ່ານຖາມເພິ່ນນັ້ນເປັນເລກນາຍທຶນຈັກກະພັດ ເພິ່ນຈຶ່ງບໍ່ຕອບທ່ານ ຖ້າທ່ານຖາມເພິ່ນໃຫ້ຖືກລັກສະນະຊາດ ລັກສະນະເພິ່ມພູນຜະລິດຜົນ ລັກສະນະຕໍ່ສູ້ຕ້ານຈັກກະພັດເພິ່ນອາດຈະຕອບເຈົ້າໄດ້.
ແມ່ນແລ້ວທີ່ພໍ່ອາວເວົ້າມານັ້ນ ພວກອາຈານສອນມາແຕ່ເຂດປົດປ່ອຍແມ່ນພາກັນຮຽນຈົບ
ຊັ້ນສູງມາແຕ່ປະເທດຄອມມຸຍນິດຢຸໂຣບ ແຕ່ເສືອກເອົາເລກໂຈດ ປ.5 ປ.6 ຂອງຈັກກະພັດ
ນາຍທຶນມາຖາມ ເຂົາກໍຕອບບໍ່ໄດ້ແລ້ວ ເພາະອາຈານເຫຼົ່ານັ້ນບໍ່ໄດ້ໄປຮຽນຈົບຊັ້ນສູງມາແຕ່ປະ
ເທດທຶນນິຍົມຈັກກະພັດຄືວ່າມານັ້ນ. ຕ້ອງເອົາເລກສັງຄົມນິຍົມ ທີ່ມີລັກສະນະຊາດ ລັກຊະຊະ
ເຜີ່ມພູນຜະລິດຜົນລັກສະນະຕໍ່ຕ້ານຈັກກະພັດມາຖາມແບບນີ້:
ວິລະຊົນ ສີທອງ ມີລູກປືນ ເຊກາເຊ 100 ລູກ ໃຫ້ຍິງເຮືອບິນລົບຈັກະພັດອາເມຣິກາ ແລະປະຕິການ
ຂວາຈັດໃຫ້ຕົກ 100 ລຳ. ໃຊ້ລູກປືນຍິງ F 105 ຈຳນວນ 20 ລູກຕໍ່ 1 ລຳ, T 28 ລູກລະລຳ ແລະ
helicopter 5 ລຳ ຕໍ່ 1ລູກ. ຖາມວ່ ວິລະຊົນ ສີທອງ ຍິງເຮືອບິນລົບຂອງຈັກກະພັດແລະປະຕິການຂວາ
ຈັດ: F 105, T 28 ແລະ Helicopter ແນວລະຈັກລຳ?
ຕ້ອງເປັນເລກແນວນີ້ແມ່ນບໍ່ພໍ່ອາວຈຶ່ງຈະຕອບໄດ້ອັນພວກອາຈານສອນເລກມາແຕ່ເຂດປົດປ່ອຍ
ນັ້ນ ຈຶ່ງຈະມີລັກສະນະຊາດ?
ເລກລະດັບນີ້ ແມ່ນເລກລະດັບອຸດົມ ປະມານປີ ຄສ 1990 ກັນກະໄດ້ຮຽນ
ເຊິ່ງວ່ານັກຮຽນໃນຮາວຊຸມປີທີ່ວ່ານີ້ກະບໍ່ໄດ້ຕອບໄດ້ຫຼາຍເປີເຊັນພໍປານໃດເດີ
ມີແຕ່ນັກຮຽນເກັ່ງຂອງຫ້ອງ ຫາ ນັກຮຽນ ປານກາງ ເຊິ່ງມີຢູ່ບໍ່ເຖິງ 50 % ເທົ່ານັ້ນທີ່ເສັງ ຫຼື ຕອບໄດ້
ໜຶ່ງໃນນັ້ນກະແມ່ນເຮົາທີ່ເສັງຍາມໃດ ອອກຫ້ອງເສັງກ່ອນໂມງຕະຫຼອດ
ໄດ້ຄະແນນບໍ່ເຕັມເປັນສ່ວນໃຫຍ່ ແຕ່ອັນດັບເຮົາກະປະມານ ໜຶ່ງ ໃນສິບຂອງຫ້ອງ
ເຖິງບໍ່ໄດ້ໝົດທຸກຂໍ້ເຮົາກະຢູ່ໃນຫ້ອງສອບເສັງບໍ່ໄດ້
ເຮົາຮຽນອ່າວດີ ແຕ່ສະພາບຈິດໃຈເຮົາບໍ່ອົບອຸ່ນ ພໍ່ກັນເປັນອະອີດນານແພດປະຈຳກອງທັບຣາຊ
ແຕ່ເມືອປົດປ່ອຍແລ້ວເລົາກະບໍ່ມີວຽກ ຫຼື ໜ້າທີ່ທີ່ມີກຽດຄືແຕ່ກ່ອນ
ໄດ້ມາເຮັດນາກິນນຳເມຍ ເຊິ່ງເປັນວຽກທີ່ເລົາບໍ່ຖະໜັດ
ເລົາເລົ່າສູ່ຟັງວ່າເລົາໄປໃສມາໃສມີແຕ່ຂີ່ຍົນ ບໍ່ອີ່ຫຼີອີ່ຫຼໍ ບໍ່ໄດ້ຂີ່ດອກລົດຫັ້ນ
ກະໂຕເລົາເອງກະຂັບລົດບໍ່ເປັນ ຈົນຮອດມື້ດັບຂັນ
ການທີ່ເລົາຕົກໜ້າທີ່ແບບນັ້ນສົ່ງຜົນຕໍ່ຈິດໃຈເລົາບໍ່ທຳມະດາ
ສຸຂະພາບກະອ່ອນແອ ອາລົມຈິດກະບໍ່ດີ ບໍ່ຮູ້ທາງອອກກະມາລົງໃສ່ລູກ - ເມຍ
ຈົນກະໂຕເຮົາເອງກະມີສະພາບອີຄິວບໍ່ດີ - ຕ່ຳກວ່າມາດຕະຖານວ່າຊັ້ນສາ
ຈົນແລ້ວຈົນລອດກັນກະສາມາດຮຽນໜັງສືມີຄວາມຮູ້ພໍໄດ້ເຮັດວຽກນຳເອກະຊົນໄປເລື້ອຍໆ
ກະຊີ້ໜາກນາວ 100 ໜ່ວຍເລີຍ ບໍ່ໄດ້ບອກໃຫ້ຊື້ໜາກຫຍັງເດ່
Anonymous wrote:ສັງຄະລີວັດ. wrote:ມີເງິນ 100 ກີບ ໃຫ້ໄປຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.ໝາກພ້າວໜ່ວຍ 20 ກີບໝາກນາວ ໜ່ວຍລະ 1 ກີບແລະ ໝາກກອກ 5 ໜ່ວຍຕໍ່ 1 ກີບຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາຫນາວ ແລະ ໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ? ລອງ solve ເບິ່ງເດີ ອາຈານເລກທັງຫລາຍ. ກະຊີ້ໜາກນາວ 100 ໜ່ວຍເລີຍ ບໍ່ໄດ້ບອກໃຫ້ຊື້ໜາກຫຍັງເດ່
ກັບໄປອ່ານຄຳຖາມຄືນເບິ່ງແດ່ດູ້! ເພິ່ນວ່າ ມີເງິນ 100 ຊື້ໝາກໄມ້ໃຫ້ໄດ້ 100 ໜ່ວຍ.
ແລະຄຳຖາມສຸດທ້າຍຖາມວ່າ:
- ຖາມວ່າຊື້ໝາກພ້າວ, ໝາກນາວ ແລະໝາກກອກ ໄດ້ແນວລະຈັກໜ່ວຍ?
ແລະກໍມີຄົນເຮັດອອກແລ້ວເດ້ ບໍ່ແມ່ນເລກຂີ້ສໍ້ຫລືບໍ່ມີຕົນມີໂຕ ເລກໂຈດບັ້ງນີ້ເປັນຂອງ
ຈິງ ຂ້ອຍຍັງຈື່ໄດ້ແຕ່ຕອນຂ້ອຍຢູ່ ປ.3 ພຸ້ນທີ່ນາຍຄູເອົາມາໃຫ້ຫ້ອງໝູ່ຂ້ອຍເຮັດລອງເບິ່ງ
ທັງໆທີ່ເປັນເລກ ປ.5 ປ.6.
Soit P= Mak Phao N= Maknao K= Mak Kok
Etape 1:
(1) P+N+K=100
(2) 20P+1N+K/5=100
Etape 2:
(1) 5P+5N+5K=500
(2) 100P+5N+k=500
Etape 3:
(1)-(2) -95P+4K=0
k=95P/4 avec condition que K reste un nombre entier
Etape 4 : a resoudre comme suit
P=1 K=95/4= 23.75 nombre decimal pas possible
P=2 K=190/4=47.5 nombre decimal pas possible
P=3 K= 285/4=71.25 nombre decimal pas possible
P=4 K= 95 nombre entier solution possible
Donc N= 100-4-95=1
Solution : P= 4 N= 1 K= 4
Verification: (1) 4+1+95=100
(2) 20*4+1*95/5=81+19=100
Ancien elementaire de Phouxanghe 1950
Ancien eleve des TP
good.....
Anonymous wrote:Soit P= Mak Phao N= Maknao K= Mak Kok Etape 1:(1) P+N+K=100(2) 20P+1N+K/5=100 Etape 2: (1) 5P+5N+5K=500(2) 100P+5N+k=500Etape 3: (1)-(2) -95P+4K=0 k=95P/4 avec condition que K reste un nombre entierEtape 4 : a resoudre comme suit P=1 K=95/4= 23.75 nombre decimal pas possibleP=2 K=190/4=47.5 nombre decimal pas possibleP=3 K= 285/4=71.25 nombre decimal pas possibleP=4 K= 95 nombre entier solution possible Donc N= 100-4-95=1Solution : P= 4 N= 1 K= 4Verification: (1) 4+1+95=100 (2) 20*4+1*95/5=81+19=100 Ancien elementaire de Phouxanghe 1950Ancien eleve des TP
TRES BIEN MONSIEUR
ທ່ານເຮັດໃຫ້ຂ້າພະເຈົ້າຫວນຄິດເຖິງອະດີດຕອນຮຽນຢູ່ ປ6 ໝວດ
ໂຮງຮຽນຫລວງພຣະບາງປີ 1965 ທີ່ຍາເອື້ອຍຈັນເພັງເປັນຄຣູສອນ
ເພິ່ນມັກສອນເລກເປັນພາສາຝຣັ່ງໝົດ ແລະປີນັ້ນເອງທີ່ຂ້າພະເຈົ້າ
ເສັງແລະຜ່ານເຂົ້າ 6eme A Lycee ຫລວງພຣະບາງໄດ້.
1965 ປີດຽວກັນເນາະ ແຕ່ ຜູ້ຂ້າຊ້າກວ່າ ເພາະ ຊີສຊຽມເບ ສະຫວັນ
ຢູ່ໃສເດທ່ານ ສມຊ
ຖ້າຢູ່ ຕປທ ຮີບມາໄວໆ
ຂພຈ ບໍ່ສົນໃຈສີຢາກໄປໃສແລວ້
ເພາະຢູ່ນອກບໍ່ມີຫຍ້າອອ່ນໃຫ້ກິນ