ລັດຖະບານລາວໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເຖິງວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໂລກໂດຍລວມປະສົບບັນຫາ, 9 ປີຜ່ານມາຫນີ້ສິນຫລຸດລົງເກືອບເຄິ່ງ, ຄາດຄະເນຮອດປີ 2020 ຈະ ຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າເສັ້ນກຳນົດຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນ.
ທ່ານ ດຣ. ບຸນທະວີ ສີສຸພັນທອງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນກ່າວຕໍ່ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ 1 ຂອງກອງປະຊຸມອາແຊັບ 7 ໃນຫົວຂໍ້ການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພື່ອການພັດທະນາແບບຍືນຍົງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ວິກິດການທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ບັນຫາຫນີ້ ສິນພາກລັດເປັນບັນຫາທີ່ສຳຄັນສິ່ງຫນຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຂອງສັງຄົມປະຈຸບັນຢ່າງກວ້າງຂວາງ ໂດຍສະເພາະບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ໃນບັນດາປະເທດເອີຣົບ.
ສຳລັບ ສປປ ລາວ ທ່ານໄດ້ຊີ້ແຈງໂດຍສັງລວມໃນ 3 ປະເດັນຄື: 1) ສະພາບຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 2) ບາງບົດຮຽນກ່ຽວກັບມາດຕະການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 3) ຂໍ້ສະເຫນີແນະໃນການເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບເພື່ອຮ່ວມກັນແກ້ໄຂຫນີ້ສາທາລະນະ, ສຳລັບປະເທດລາວເອງກໍ່ເປັນປະເທດຫນຶ່ງທີ່ຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ກູ້ຢືມເງິນຈາກຕ່າງປະເທດ, ເນື່ອງຈາກເປັນປະເທດທີ່ຍັງມີການພັດທະນາຫນ້ອຍ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການທຶນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເປັນຈຳນວນມະຫາສານ, ທັງນີ້ກໍ່ ເພື່ອປະຕິບັດຍຸດທະສາດລຶບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ເປົ້າຫມາຍສະຫັດສະວັດທີ່ຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍຕໍ່ການພັດທະນາ.
ດັ່ງນັ້ນ, ສປປ ລາວ ຈິ່ງໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງແກ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພາະວ່າບັນຫານີ້ອາດຈະສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ໃຫ້ທຶນສະຫນັບສະຫນູນ ແລະ ບັນດານັກລົງທຶນທີ່ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈຕໍ່ການປະກອບທຸລະກິດຢູ່ ສປປ ລາວ.
ເຖິງແມ່ນວ່າໃນໄລຍະປີ 19971998 ຜ່ານມາ ສປປລາວ ຈະໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກອິດທິພົນວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໃນອາຊີ ແລະ ບັນຫາສະພາບວິກິດການເງິນໂລກໃນປີ 20072008 ກໍ່ຕາມ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມໃນການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນຂອງຕົນຢ່າງເປັນລະບົບ, ເພາະການກູ້ຢຶມຈາກຕ່າງປະເທດສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນການກູ້ຢືມໄລຍະຍາວໃນອັດຕາດອກເບ້ຍແບບຜ່ອນຜັນ ເຊິ່ງມີຜົນຕອບແທນດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມສູງພໍສົມຄວນ, ເນື່ອງຈາກເງິນກູ້ຢືມຈຳນວນດັ່ງກ່າວໂດຍຫລັກໆແມ່ນນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ສຸມໃສ່ການລົງທຶນເພື່ອສ້າງຖານລາຍຮັບໃນຂະແຫນງເສດຖະກິດເປັນຕົ້ນຕໍຊ່ວຍໃນການຂັບເຄື່ອນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຂະແຫນງໄຟຟ້າ, ຊົນລະກະເສດ ແລະ ການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ.
ຈາກການປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 7, ປະຈຸບັນ ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ລາຍຮັບຈາກຂະແຫນງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ເປັນຂະແຫນງການຫລັກທີ່ສາມາດຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນພາລະຫນີ້ສິນພາກລັດໃຫ້ຫລຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ, ໂດຍຄາດວ່າຈາກນີ້ ເຖິງປີ 2020 ຍອດຫນີ້ສິນຈະຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າຄາດຫມາຍຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຍອດຫນີ້ສິນພາກລັດທຽບໃສ່ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ (GDP), ທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານ.
ອີງຕາມການປະເມີນນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ ແລະ ຜົນສະຫລຸບຂອງສະຖາບັນ (CPIA) ເຄືອຂອງທະນາຄານໂລກໃນປີ 2011 ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຈາກການເປັນຜູ້ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຢູ່ໃນລະດັບອ່ອນແອກ້າວຂຶ້ນມາຢູ່ໃນລະດັບກາງ, ການຂາດດຸນງົບປະມານຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳກວ່າ 5% ຂອງ GDP, ຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດຫລຸດລົງຈາກ 91,7% ໃນປີ 2003 ມາເປັນ 46,7% ຂອງ GDP ໃນປີ 2011 (ໄລຍະເວລາ 9 ປີ ຫລຸດລົງ 45%), ອັດຕາການຊຳລະຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານແມ່ນຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດຄຸ້ມຄອງໄດ້.
Anonymous wrote: ລັດຖະບານລາວໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເຖິງວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໂລກໂດຍລວມປະສົບບັນຫາ, 9 ປີຜ່ານມາຫນີ້ສິນຫລຸດລົງເກືອບເຄິ່ງ, ຄາດຄະເນຮອດປີ 2020 ຈະ ຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າເສັ້ນກຳນົດຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນ. ທ່ານ ດຣ. ບຸນທະວີ ສີສຸພັນທອງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນກ່າວຕໍ່ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ 1 ຂອງກອງປະຊຸມອາແຊັບ 7 ໃນຫົວຂໍ້ການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພື່ອການພັດທະນາແບບຍືນຍົງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ວິກິດການທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ບັນຫາຫນີ້ ສິນພາກລັດເປັນບັນຫາທີ່ສຳຄັນສິ່ງຫນຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຂອງສັງຄົມປະຈຸບັນຢ່າງກວ້າງຂວາງ ໂດຍສະເພາະບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ໃນບັນດາປະເທດເອີຣົບ. ສຳລັບ ສປປ ລາວ ທ່ານໄດ້ຊີ້ແຈງໂດຍສັງລວມໃນ 3 ປະເດັນຄື: 1) ສະພາບຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 2) ບາງບົດຮຽນກ່ຽວກັບມາດຕະການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 3) ຂໍ້ສະເຫນີແນະໃນການເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບເພື່ອຮ່ວມກັນແກ້ໄຂຫນີ້ສາທາລະນະ, ສຳລັບປະເທດລາວເອງກໍ່ເປັນປະເທດຫນຶ່ງທີ່ຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ກູ້ຢືມເງິນຈາກຕ່າງປະເທດ, ເນື່ອງຈາກເປັນປະເທດທີ່ຍັງມີການພັດທະນາຫນ້ອຍ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການທຶນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເປັນຈຳນວນມະຫາສານ, ທັງນີ້ກໍ່ ເພື່ອປະຕິບັດຍຸດທະສາດລຶບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ເປົ້າຫມາຍສະຫັດສະວັດທີ່ຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍຕໍ່ການພັດທະນາ. ດັ່ງນັ້ນ, ສປປ ລາວ ຈິ່ງໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງແກ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພາະວ່າບັນຫານີ້ອາດຈະສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ໃຫ້ທຶນສະຫນັບສະຫນູນ ແລະ ບັນດານັກລົງທຶນທີ່ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈຕໍ່ການປະກອບທຸລະກິດຢູ່ ສປປ ລາວ. ເຖິງແມ່ນວ່າໃນໄລຍະປີ 19971998 ຜ່ານມາ ສປປລາວ ຈະໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກອິດທິພົນວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໃນອາຊີ ແລະ ບັນຫາສະພາບວິກິດການເງິນໂລກໃນປີ 20072008 ກໍ່ຕາມ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມໃນການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນຂອງຕົນຢ່າງເປັນລະບົບ, ເພາະການກູ້ຢຶມຈາກຕ່າງປະເທດສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນການກູ້ຢືມໄລຍະຍາວໃນອັດຕາດອກເບ້ຍແບບຜ່ອນຜັນ ເຊິ່ງມີຜົນຕອບແທນດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມສູງພໍສົມຄວນ, ເນື່ອງຈາກເງິນກູ້ຢືມຈຳນວນດັ່ງກ່າວໂດຍຫລັກໆແມ່ນນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ສຸມໃສ່ການລົງທຶນເພື່ອສ້າງຖານລາຍຮັບໃນຂະແຫນງເສດຖະກິດເປັນຕົ້ນຕໍຊ່ວຍໃນການຂັບເຄື່ອນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຂະແຫນງໄຟຟ້າ, ຊົນລະກະເສດ ແລະ ການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ. ຈາກການປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 7, ປະຈຸບັນ ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ລາຍຮັບຈາກຂະແຫນງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ເປັນຂະແຫນງການຫລັກທີ່ສາມາດຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນພາລະຫນີ້ສິນພາກລັດໃຫ້ຫລຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ, ໂດຍຄາດວ່າຈາກນີ້ ເຖິງປີ 2020 ຍອດຫນີ້ສິນຈະຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າຄາດຫມາຍຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຍອດຫນີ້ສິນພາກລັດທຽບໃສ່ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ (GDP), ທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານ. ອີງຕາມການປະເມີນນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ ແລະ ຜົນສະຫລຸບຂອງສະຖາບັນ (CPIA) ເຄືອຂອງທະນາຄານໂລກໃນປີ 2011 ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຈາກການເປັນຜູ້ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຢູ່ໃນລະດັບອ່ອນແອກ້າວຂຶ້ນມາຢູ່ໃນລະດັບກາງ, ການຂາດດຸນງົບປະມານຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳກວ່າ 5% ຂອງ GDP, ຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດຫລຸດລົງຈາກ 91,7% ໃນປີ 2003 ມາເປັນ 46,7% ຂອງ GDP ໃນປີ 2011 (ໄລຍະເວລາ 9 ປີ ຫລຸດລົງ 45%), ອັດຕາການຊຳລະຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານແມ່ນຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດຄຸ້ມຄອງໄດ້.
ຫນີ້ນສິນ=?
Anonymous wrote:Anonymous wrote: ລັດຖະບານລາວໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເຖິງວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໂລກໂດຍລວມປະສົບບັນຫາ, 9 ປີຜ່ານມາຫນີ້ສິນຫລຸດລົງເກືອບເຄິ່ງ, ຄາດຄະເນຮອດປີ 2020 ຈະ ຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າເສັ້ນກຳນົດຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນ. ທ່ານ ດຣ. ບຸນທະວີ ສີສຸພັນທອງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນກ່າວຕໍ່ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ 1 ຂອງກອງປະຊຸມອາແຊັບ 7 ໃນຫົວຂໍ້ການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພື່ອການພັດທະນາແບບຍືນຍົງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ວິກິດການທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ບັນຫາຫນີ້ ສິນພາກລັດເປັນບັນຫາທີ່ສຳຄັນສິ່ງຫນຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຂອງສັງຄົມປະຈຸບັນຢ່າງກວ້າງຂວາງ ໂດຍສະເພາະບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ໃນບັນດາປະເທດເອີຣົບ. ສຳລັບ ສປປ ລາວ ທ່ານໄດ້ຊີ້ແຈງໂດຍສັງລວມໃນ 3 ປະເດັນຄື: 1) ສະພາບຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 2) ບາງບົດຮຽນກ່ຽວກັບມາດຕະການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 3) ຂໍ້ສະເຫນີແນະໃນການເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບເພື່ອຮ່ວມກັນແກ້ໄຂຫນີ້ສາທາລະນະ, ສຳລັບປະເທດລາວເອງກໍ່ເປັນປະເທດຫນຶ່ງທີ່ຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ກູ້ຢືມເງິນຈາກຕ່າງປະເທດ, ເນື່ອງຈາກເປັນປະເທດທີ່ຍັງມີການພັດທະນາຫນ້ອຍ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການທຶນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເປັນຈຳນວນມະຫາສານ, ທັງນີ້ກໍ່ ເພື່ອປະຕິບັດຍຸດທະສາດລຶບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ເປົ້າຫມາຍສະຫັດສະວັດທີ່ຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍຕໍ່ການພັດທະນາ. ດັ່ງນັ້ນ, ສປປ ລາວ ຈິ່ງໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງແກ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພາະວ່າບັນຫານີ້ອາດຈະສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ໃຫ້ທຶນສະຫນັບສະຫນູນ ແລະ ບັນດານັກລົງທຶນທີ່ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈຕໍ່ການປະກອບທຸລະກິດຢູ່ ສປປ ລາວ. ເຖິງແມ່ນວ່າໃນໄລຍະປີ 19971998 ຜ່ານມາ ສປປລາວ ຈະໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກອິດທິພົນວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໃນອາຊີ ແລະ ບັນຫາສະພາບວິກິດການເງິນໂລກໃນປີ 20072008 ກໍ່ຕາມ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມໃນການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນຂອງຕົນຢ່າງເປັນລະບົບ, ເພາະການກູ້ຢຶມຈາກຕ່າງປະເທດສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນການກູ້ຢືມໄລຍະຍາວໃນອັດຕາດອກເບ້ຍແບບຜ່ອນຜັນ ເຊິ່ງມີຜົນຕອບແທນດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມສູງພໍສົມຄວນ, ເນື່ອງຈາກເງິນກູ້ຢືມຈຳນວນດັ່ງກ່າວໂດຍຫລັກໆແມ່ນນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ສຸມໃສ່ການລົງທຶນເພື່ອສ້າງຖານລາຍຮັບໃນຂະແຫນງເສດຖະກິດເປັນຕົ້ນຕໍຊ່ວຍໃນການຂັບເຄື່ອນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຂະແຫນງໄຟຟ້າ, ຊົນລະກະເສດ ແລະ ການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ. ຈາກການປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 7, ປະຈຸບັນ ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ລາຍຮັບຈາກຂະແຫນງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ເປັນຂະແຫນງການຫລັກທີ່ສາມາດຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນພາລະຫນີ້ສິນພາກລັດໃຫ້ຫລຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ, ໂດຍຄາດວ່າຈາກນີ້ ເຖິງປີ 2020 ຍອດຫນີ້ສິນຈະຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າຄາດຫມາຍຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຍອດຫນີ້ສິນພາກລັດທຽບໃສ່ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ (GDP), ທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານ. ອີງຕາມການປະເມີນນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ ແລະ ຜົນສະຫລຸບຂອງສະຖາບັນ (CPIA) ເຄືອຂອງທະນາຄານໂລກໃນປີ 2011 ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຈາກການເປັນຜູ້ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຢູ່ໃນລະດັບອ່ອນແອກ້າວຂຶ້ນມາຢູ່ໃນລະດັບກາງ, ການຂາດດຸນງົບປະມານຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳກວ່າ 5% ຂອງ GDP, ຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດຫລຸດລົງຈາກ 91,7% ໃນປີ 2003 ມາເປັນ 46,7% ຂອງ GDP ໃນປີ 2011 (ໄລຍະເວລາ 9 ປີ ຫລຸດລົງ 45%), ອັດຕາການຊຳລະຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານແມ່ນຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດຄຸ້ມຄອງໄດ້. ຫນີ້ນສິນ=?
โครงการยกระดับสนามบินวัดไตใช้เงินกู้จากจีนเกือบ 38 ล้านดอลลาร์.
Anonymous wrote:Anonymous wrote:Anonymous wrote: ລັດຖະບານລາວໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເຖິງວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໂລກໂດຍລວມປະສົບບັນຫາ, 9 ປີຜ່ານມາຫນີ້ສິນຫລຸດລົງເກືອບເຄິ່ງ, ຄາດຄະເນຮອດປີ 2020 ຈະ ຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າເສັ້ນກຳນົດຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນ. ທ່ານ ດຣ. ບຸນທະວີ ສີສຸພັນທອງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນກ່າວຕໍ່ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ 1 ຂອງກອງປະຊຸມອາແຊັບ 7 ໃນຫົວຂໍ້ການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພື່ອການພັດທະນາແບບຍືນຍົງເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ວິກິດການທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ບັນຫາຫນີ້ ສິນພາກລັດເປັນບັນຫາທີ່ສຳຄັນສິ່ງຫນຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຂອງສັງຄົມປະຈຸບັນຢ່າງກວ້າງຂວາງ ໂດຍສະເພາະບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ໃນບັນດາປະເທດເອີຣົບ. ສຳລັບ ສປປ ລາວ ທ່ານໄດ້ຊີ້ແຈງໂດຍສັງລວມໃນ 3 ປະເດັນຄື: 1) ສະພາບຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 2) ບາງບົດຮຽນກ່ຽວກັບມາດຕະການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນສາທາລະນະຂອງ ສປປ ລາວ, 3) ຂໍ້ສະເຫນີແນະໃນການເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມືລະຫວ່າງອາຊີເອີຣົບເພື່ອຮ່ວມກັນແກ້ໄຂຫນີ້ສາທາລະນະ, ສຳລັບປະເທດລາວເອງກໍ່ເປັນປະເທດຫນຶ່ງທີ່ຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ກູ້ຢືມເງິນຈາກຕ່າງປະເທດ, ເນື່ອງຈາກເປັນປະເທດທີ່ຍັງມີການພັດທະນາຫນ້ອຍ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການທຶນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເປັນຈຳນວນມະຫາສານ, ທັງນີ້ກໍ່ ເພື່ອປະຕິບັດຍຸດທະສາດລຶບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ເປົ້າຫມາຍສະຫັດສະວັດທີ່ຍັງເປັນສິ່ງທ້າທາຍຕໍ່ການພັດທະນາ. ດັ່ງນັ້ນ, ສປປ ລາວ ຈິ່ງໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງແກ່ການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສາທາລະນະເພາະວ່າບັນຫານີ້ອາດຈະສົ່ງຜົນກະທົບໂດຍກົງຕໍ່ຄວາມຮູ້ສຶກຂອງຜູ້ໃຫ້ທຶນສະຫນັບສະຫນູນ ແລະ ບັນດານັກລົງທຶນທີ່ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈຕໍ່ການປະກອບທຸລະກິດຢູ່ ສປປ ລາວ. ເຖິງແມ່ນວ່າໃນໄລຍະປີ 19971998 ຜ່ານມາ ສປປລາວ ຈະໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກອິດທິພົນວິກິດການເສດຖະກິດການເງິນໃນອາຊີ ແລະ ບັນຫາສະພາບວິກິດການເງິນໂລກໃນປີ 20072008 ກໍ່ຕາມ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຊ້ຄວາມພະຍາຍາມໃນການຄຸ້ມຄອງຫນີ້ສິນຂອງຕົນຢ່າງເປັນລະບົບ, ເພາະການກູ້ຢຶມຈາກຕ່າງປະເທດສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນການກູ້ຢືມໄລຍະຍາວໃນອັດຕາດອກເບ້ຍແບບຜ່ອນຜັນ ເຊິ່ງມີຜົນຕອບແທນດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມສູງພໍສົມຄວນ, ເນື່ອງຈາກເງິນກູ້ຢືມຈຳນວນດັ່ງກ່າວໂດຍຫລັກໆແມ່ນນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ສຸມໃສ່ການລົງທຶນເພື່ອສ້າງຖານລາຍຮັບໃນຂະແຫນງເສດຖະກິດເປັນຕົ້ນຕໍຊ່ວຍໃນການຂັບເຄື່ອນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຂະແຫນງໄຟຟ້າ, ຊົນລະກະເສດ ແລະ ການປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ. ຈາກການປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມແຫ່ງຊາດຄັ້ງທີ 7, ປະຈຸບັນ ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ລາຍຮັບຈາກຂະແຫນງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ເປັນຂະແຫນງການຫລັກທີ່ສາມາດຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນພາລະຫນີ້ສິນພາກລັດໃຫ້ຫລຸດລົງເທື່ອລະກ້າວ, ໂດຍຄາດວ່າຈາກນີ້ ເຖິງປີ 2020 ຍອດຫນີ້ສິນຈະຫລຸດລົງຕ່ຳກວ່າຄາດຫມາຍຄວາມຍືນຍົງດ້ານຫນີ້ສິນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ຍອດຫນີ້ສິນພາກລັດທຽບໃສ່ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນ (GDP), ທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານ. ອີງຕາມການປະເມີນນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ ແລະ ຜົນສະຫລຸບຂອງສະຖາບັນ (CPIA) ເຄືອຂອງທະນາຄານໂລກໃນປີ 2011 ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຈາກການເປັນຜູ້ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຢູ່ໃນລະດັບອ່ອນແອກ້າວຂຶ້ນມາຢູ່ໃນລະດັບກາງ, ການຂາດດຸນງົບປະມານຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳກວ່າ 5% ຂອງ GDP, ຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດຫລຸດລົງຈາກ 91,7% ໃນປີ 2003 ມາເປັນ 46,7% ຂອງ GDP ໃນປີ 2011 (ໄລຍະເວລາ 9 ປີ ຫລຸດລົງ 45%), ອັດຕາການຊຳລະຫນີ້ສິນຕ່າງປະເທດທຽບໃສ່ມູນຄ່າການສົ່ງອອກ ແລະ ທຽບໃສ່ລາຍຮັບງົບປະມານແມ່ນຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດຄຸ້ມຄອງໄດ້. ຫນີ້ນສິນ=? โครงการยกระดับสนามบินวัดไตใช้เงินกู้จากจีนเกือบ 38 ล้านดอลลาร์.
ແຕ່ວ່າ ປີ 2012 ຄົງຈະເພີ່ມອີກ 2ເທົ່າ ນໍ່
ຖືວ່າເປັນຂ່າວດີຫຼາຍສໍາລັບພົນລະເມືອງລາວ, ແຕ່ຖ້າບວກລົບຄູນຫານກັນອອກມາແລ້ວ
ມັນກໍ່ບໍ່ຕ່າງຫຍັງກັບຈົກກົ້ນຕົນເອງມາດົມເພາະວ່າ GDP ໃນປີ2003 ມີປະມານ 2024 ລ້ານໂດລາ
ເປັນໜີ້ 91,7% ກໍ່ໝາຍຄວາມວ່າເປັນໜີ້ປະມານ 1856 ລ້ານໂດລາ. ເມື່ອມາເບິ່ງ GDP ໃນປີ
2011 ຈະມີປະມານ 6946 ລ້ານໂດລາ, ເປັນໜີ້ 46,7% ກໍ່ໝາຍຄວາມວ່າເປັນເງິນຈໍານວນ
3243 ລ້ານໂດລາ. ມັນຫຼຸດເປີເຊັນຊື່ໆ ແຕ່ຈໍານວນເງິນມັນເພິ້ມຂຶ້ນ ຈະຍົກມືຊົມເຊີຍໄດ້ແນວໃດ?
ຍັງອີກປະມານ 4 ຮ້ອຍກ່ວາລ້ານຈຶ່ງຈະຮອດສອງເທົ່າ. ນີ້ລະເຂົາວ່າຂ່າວດອກໄມ້
ພໍ່ອາວເອີຍ, ພວກ IMF ພວກ ADB ພວກ World Bank ເຂົາຟັງແລ້ວຄົງຫົວ
ໃນໃຈ.
Anonymous wrote: ແຕ່ວ່າ ປີ 2012 ຄົງຈະເພີ່ມອີກ 2ເທົ່າ ນໍ່ ຍັງອີກປະມານ 4 ຮ້ອຍກ່ວາລ້ານຈຶ່ງຈະຮອດສອງເທົ່າ. ນີ້ລະເຂົາວ່າຂ່າວດອກໄມ້ພໍ່ອາວເອີຍ, ພວກ IMF ພວກ ADB ພວກ World Bank ເຂົາຟັງແລ້ວຄົງຫົວໃນໃຈ.
ການທີ່ປະເທດເປັນໜີ ແຕ່ຍັງມີຄົນໃຫ້ຢືມເງີນຖືວ່າປະເທດນັ້ນມີຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ບໍ່ແມ່ນເລື້ອງໜ້າອັບອາຍແຕ່ເປັນເລື້ອງທີ່ໜ້າພາກພູມໃຈ ແຕ່ວ່າຄັນບໍ່ໄດ້ຮຽນເສດຖະສາດກໍ່ອາດຈະບໍ່ເຂົ້າໃຈປານໃດ ຫຼືວ່າເຄີຍແຕ່ສະໃໝປີ 1985 ຄືນຫຼັງໄປຮອດ 1945ມັນກໍ່ຄົນລະຍຸກຄືເກົ່າຫັ້ນລະ. ສຳຫຼັບ ADB, IMF, Wolrd Bank ເຂົາບໍ່ຫົວດອກ ເຂົາຫັ້ນແຫຼະເປັນຜູ້ສຶກສາ, ແນະນຳ ລະບົບເສດຖະກິດ ແລະການເງີນຂອງລາວ.
ຢ່າໂງ່ແລ້ວອວດສະຫຼາດ.
ການທີ່ປະເທດເປັນໜີ ແຕ່ຍັງມີຄົນໃຫ້ຢືມເງີນຖືວ່າປະເທດນັ້ນມີຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ບໍ່ແມ່ນເລື້ອງໜ້າອັບອາຍແຕ່ເປັນເລື້ອງທີ່ໜ້າພາກພູມໃຈ ແຕ່ວ່າຄັນບໍ່ໄດ້ຮຽນເສດຖະສາດກໍ່ອາດຈະບໍ່ເຂົ້າໃຈປານໃດ ຫຼືວ່າເຄີຍແຕ່ສະໃໝປີ 1985 ຄືນຫຼັງໄປຮອດ 1945ມັນກໍ່ຄົນລະຍຸກຄືເກົ່າຫັ້ນລະ. ສຳຫຼັບ ADB, IMF, Wolrd Bank ເຂົາບໍ່ຫົວດອກ ເຂົາຫັ້ນແຫຼະເປັນຜູ້ສຶກສາ, ແນະນຳ ລະບົບເສດຖະກິດ ແລະການເງີນຂອງລາວ.ຢ່າໂງ່ແລ້ວອວດສະຫຼາດ.
ຂໍໂທດຫຼາຍເດີ ຂ້ານ້ອຍເປັນຄົນໂງ່ທີ່ອວດສະຫຼາດຄືທ່ານວ່ານັ້ນລະ, ເກີດມາກໍ່ບໍ່ເຄີຍເຂົ້າຮຽນໂຮງຮຽນເສດຕະສາດ
ເຄີຍແຕ່ເຂົ້າໄປທໍາຄວາມສະອາດ ປະມານນັ້ນລະ, ຂອບໃຈທີ່ທ່ານສະລະເວລາອອກມາຊີ້ແນະ ຂອບໃຈຫຼາຍໆ.
ຂ້ານ້ອຍເຂົ້າຄິດວ່າ ພວກ ADB, IMF, WB ແລະປະເທດເຈົ້າໜີ້ອື່ນໆເຂົາບໍ່ສົນໃຈດອກວ່າລັດຖະບານເຮົາຈະເວົ້າຄວາມ
ຈິງສູ່ປະຊາຊົນຂອງຕົນຟັງນ້ອຍຫຼາຍພຽງໃດ ຂໍພຽງແຕ່ໃຊ້ໜີ້ເຂົາຖືກຕ້ອງຕາມວັນເວລາກໍານົດໝາຍແລະຂຽນ
proposal ໃຫ້ເຂົາຖືກຕ້ອງ ເຂົາກໍ່ເອົາເງິນໃຫ້ຢືມຊັ້ນດອກ.
ຕາມທີ່ເຂົ້າໄປເບິ່ງຂໍ້ມູນຢູ່ເວັບໄຊ ເພິ່ນວ່າ ສປປລ ບໍ່ໄດ້ຕິດໜີ້ IMF ຈັກເຊັນ ແຕ່ຕິດໜີ້ ADB ປະມານ 1700 ລ້ານ
ຕິດໜີ້ WB ປະມານ 697 ລ້ານ ເຫຼືອນັ້ນຄົງຈະແມ່ນຕິດໜີ້ຈີນ ວຽດນາມ ໄທ ຍີ່ປຸ່ນ ອິນເດັຽ ແລະປະເທດອື່ນໆ.
ຂ້ານ້ອຍເວົ້າມານັ້ນ ພຽງແຕ່ຢາກທ່ານຮູ້ວ່າໜີ້ສິນຂອງ ສປປລ ເພິ້ມຂຶ້ນບໍ່ໄດ້ຫຼຸດລົງຄືບົດລາຍງານຂອງເພິ່ນເທົ່ານັ້ນ
ບໍ່ມີຈຸດປະສົງຈະອວດໂງ່ຫຍັງດອກ ແຕ່ເມື່ອທ່ານນໍາທັນກໍ່ຂໍຍອມຮັບວ່າໂງ່ :)
Anonymous wrote: ການທີ່ປະເທດເປັນໜີ ແຕ່ຍັງມີຄົນໃຫ້ຢືມເງີນຖືວ່າປະເທດນັ້ນມີຄວາມໜ້າເຊື່ອຖື ບໍ່ແມ່ນເລື້ອງໜ້າອັບອາຍແຕ່ເປັນເລື້ອງທີ່ໜ້າພາກພູມໃຈ ແຕ່ວ່າຄັນບໍ່ໄດ້ຮຽນເສດຖະສາດກໍ່ອາດຈະບໍ່ເຂົ້າໃຈປານໃດ ຫຼືວ່າເຄີຍແຕ່ສະໃໝປີ 1985 ຄືນຫຼັງໄປຮອດ 1945ມັນກໍ່ຄົນລະຍຸກຄືເກົ່າຫັ້ນລະ. ສຳຫຼັບ ADB, IMF, Wolrd Bank ເຂົາບໍ່ຫົວດອກ ເຂົາຫັ້ນແຫຼະເປັນຜູ້ສຶກສາ, ແນະນຳ ລະບົບເສດຖະກິດ ແລະການເງີນຂອງລາວ.ຢ່າໂງ່ແລ້ວອວດສະຫຼາດ. ຂໍໂທດຫຼາຍເດີ ຂ້ານ້ອຍເປັນຄົນໂງ່ທີ່ອວດສະຫຼາດຄືທ່ານວ່ານັ້ນລະ, ເກີດມາກໍ່ບໍ່ເຄີຍເຂົ້າຮຽນໂຮງຮຽນເສດຕະສາດເຄີຍແຕ່ເຂົ້າໄປທໍາຄວາມສະອາດ ປະມານນັ້ນລະ, ຂອບໃຈທີ່ທ່ານສະລະເວລາອອກມາຊີ້ແນະ ຂອບໃຈຫຼາຍໆ.ຂ້ານ້ອຍເຂົ້າຄິດວ່າ ພວກ ADB, IMF, WB ແລະປະເທດເຈົ້າໜີ້ອື່ນໆເຂົາບໍ່ສົນໃຈດອກວ່າລັດຖະບານເຮົາຈະເວົ້າຄວາມຈິງສູ່ປະຊາຊົນຂອງຕົນຟັງນ້ອຍຫຼາຍພຽງໃດ ຂໍພຽງແຕ່ໃຊ້ໜີ້ເຂົາຖືກຕ້ອງຕາມວັນເວລາກໍານົດໝາຍແລະຂຽນproposal ໃຫ້ເຂົາຖືກຕ້ອງ ເຂົາກໍ່ເອົາເງິນໃຫ້ຢືມຊັ້ນດອກ.ຕາມທີ່ເຂົ້າໄປເບິ່ງຂໍ້ມູນຢູ່ເວັບໄຊ ເພິ່ນວ່າ ສປປລ ບໍ່ໄດ້ຕິດໜີ້ IMF ຈັກເຊັນ ແຕ່ຕິດໜີ້ ADB ປະມານ 1700 ລ້ານຕິດໜີ້ WB ປະມານ 697 ລ້ານ ເຫຼືອນັ້ນຄົງຈະແມ່ນຕິດໜີ້ຈີນ ວຽດນາມ ໄທ ຍີ່ປຸ່ນ ອິນເດັຽ ແລະປະເທດອື່ນໆ.ຂ້ານ້ອຍເວົ້າມານັ້ນ ພຽງແຕ່ຢາກທ່ານຮູ້ວ່າໜີ້ສິນຂອງ ສປປລ ເພິ້ມຂຶ້ນບໍ່ໄດ້ຫຼຸດລົງຄືບົດລາຍງານຂອງເພິ່ນເທົ່ານັ້ນບໍ່ມີຈຸດປະສົງຈະອວດໂງ່ຫຍັງດອກ ແຕ່ເມື່ອທ່ານນໍາທັນກໍ່ຂໍຍອມຮັບວ່າໂງ່ :)
ຂ້າພະເຈົ້າຜູ້ບໍຮູ້ເລື່ອງການເງີນການຄຳນີ ຄິດວ່າເລື່ອງຕິດໜີ້ຕ່າງປະເທດນີ້ ລາວເຮົາຄືຊິຢູ່ແຖວໜ້າແລ້ວລະ
ຄິດເບີ່ງວ່າບໍ່ມີປະເທດໃດໃນໂລກໄປຕິດໜີພະມ້າ ແຕ່ລາວເຮົາໄປຕິດຈົນໄດ້ ນໍທ່ານເອີຍ
ຂ້າພະເຈົ້າຜູ້ບໍຮູ້ເລື່ອງການເງີນການຄຳນີ ຄິດວ່າເລື່ອງຕິດໜີ້ຕ່າງປະເທດນີ້ ລາວເຮົາຄືຊິຢູ່ແຖວໜ້າແລ້ວລະ ຄິດເບີ່ງວ່າບໍ່ມີປະເທດໃດໃນໂລກໄປຕິດໜີພະມ້າ ແຕ່ລາວເຮົາໄປຕິດຈົນໄດ້ ນໍທ່ານເອີຍ
ບໍ່ດອກທ່ານ ປະເທດທີ່ຕິດໜີ້ຫຼາຍກ່ວາໝູ່ແມ່ນປະເທດອາເມຣິກາ, ຖ້າສະເລັ່ຽເປັນຫົວຄົນກໍ່ປະມານ 15000 ໂດລາ.
ສ່ວນ ສປປລ ຢູ່ໃນອັນດັບທີ 106, ຖ້າສະເລັ່ຽເປັນຫົວຄົນກໍ່ປະມານ 950 ໂດລາ. ກໍ່ຄືທ່ານນຶ່ງທີ່ເວົ້າມາຂ້າງເທິງຫັ້ນລະ
ວ່າການເປັນໜີ້ສິ້ນເປັນເລື້ອງທໍາມະດາສໍາລັບປະເທດທີ່ກໍາລັງພັດທະນາ ແລະ ລະດັບໜີ້ສິນແມ່ນສະແດງເຖິງລະດັບ
ຄວາມເຊື່ອຖືຫຼື credit ຂອງແຕ່ລະປະເທດນັ້ນເອງ.